Chau Doc en Ha Tien by Billie

22 maart 2019 - Ha Tien, Vietnam

Vandaag zijn we in een bootje naar een drijvende visboerderij geweest. Daar hadden ze een kooi van 5 meter diep onder hun huis. Er zaten 150 000 vissen in. We mochten de vissen voederen. We hadden onze gids Qui (uit te spreken als Wi) bij. De mensen hadden er een speciale boot om de vissen naar de markt te brengen.

Toen we terugkeerden (en ook in de heenweg) zagen we een drijvend tankstation. Als we naar naar de auto gingen, moesten we op de foto met wel 10 Vietnamese meisjes. Toen we naar onze volgende bestemming reden, zagen we groene rijstvelden, veel mooier dan in Cambodia. In het midden van die rijstvelden stonden de begraafplaatsen van de boeren die altijd op het veld gewerkt hadden. De familieleden van deze overledenen telen er nog rijst rond.

Toen waren we op onze volgende bestemming aangekomen. We zijn met de boot gaan varen om vogels te spotten in het Tra Su vogelreservaat. Toen we terug gingen zagen we baby ‘waterkiekes’. O, en we hebben met de roeiboot gevaren en slapende ganzen gezien. Toen we terug gingen zagen we een brandend rijstveld en een eendenkwekerij met veel kuikens. Die avond  hebben we nog door het stadje Ha Tien gewandeld en zijn we naar en kei tof restaurant geweest. Er was namelijk een speeltuin in dat restaurant. O, en ik heb in plaats van met de klas te voetballen, met kinderen van Vietnam gevoetbald. In de stad stonden er huizen waar ze zwaluwen lokten door vogelmuziek op te zetten. Ze verkopen de nestjes met speeksel voor heel veel geld.

Gisterenavond hebben we ook een beetje  rondgeneusd in het stadje Chau Doc. We hebben gegeten, in de speeltuin gespeeld, geshopt en gewandeld. En ik  heb nieuwe sleffers gekocht. We hebben ook mensen met punthoeden gezien. En er hebben ook vriendelijk mensen in onze wangen geknepen. We zijn ook naar de supermarkt geweest. En een lieve straatmevrouw gaf ons eetbare lotus zaadjes. O, en nog een weetje : de baas van ons vorige hotel maakt Maori-kunst (hij komt ook uit Nieuwzeeland).

1. Gerard vanhooren:
    23 maart 2019
    Wow, mooi zeg, daar wil ik ook naartoe !! groetjes.