Bangkok by Billie

6 mei 2019 - Bangkok, Thailand

De eerste dag in Bangkok gingen we met de skytrein naar Chatuchak, één van de grootste markten van de wereld met wel 8000 kraampjes. In een paar van die kraampjes verkochten ze dieren: katten, honden, slangen, tarantula’s, cavia’s, egels, konijnen, enzovoort.

Dan zijn we met de skytrein naar  een park geweest waar varanen vrij mogen rondlopen. We hebben er hele kleine, maar ook hele grote varanen gezien. Toen we naar de speeltuin gingen, waren er bodybuilders aan het oefenen. Na het park zijn we een wandeling gaan maken naar een flatgebouw waar we een drankje gedronken hebben op het dak met een heel mooi uitzicht over Bangkok.

De volgende ochtend zijn we naar Chinatown geweest. Daar hebben we wat rondgelopen, maar er was niet veel te zien. Omdat het die dag kroning van de koning was. Daar zijn we dan ook maar naartoe gegaan. We moesten eerst helemaal gecheckt worden en dan mochten we binnen. Binnen hebben we dan lekker gegeten en nadien zijn we dan naar een parkje geweest waar  Pim en ik leuk hebben gespeeld. Die dag was er een parade waar de koning in liep en daarom was iedereen in het geel, zelfs wij. Het was de eerste keer dat ik een echte koning zag! Nadien zijn we naar bed gegaan.

De ochtend nadien moesten we vroeg opstaan, omdat we om 9.00 uur een boottochtje hadden gepland. Toen we even gevaren hadden, zijn we uitgestapt om een tempel te bezoeken die bekend staat omdat er veel mensen komen mediteren. Daar zijn we ook naar een soort museum geweest met spullen die de monniken allemaal kregen van de mensen. Daar zijn ze ondertussen ook de grootste zittende Boeddha van Bangkok aan het bouwen. Daarna hebben we nog even de katvissen mogen voeren, dat zijn hier namelijk heilige dieren samen met de schildpadden.

In de namiddag zijn we terug naar Chinatown geweest. Nu was er wel wat beweging. We zagen er leuke kleine Chinese tempeltjes. Toen zijn we even in leuke, kleine straatjes gaan wandelen, waar er wel eens ratten rondlopen. Plots zag ik een varaan die in het rioolputje lag te zonnen. Toen zijn we doorgewandeld naar de kapper. De kapper was heel lief en heeft mijn haar heel erg mooi gemaakt en dat van Pim ook. Toen we terugkwamen, zagen we veel restaurantjes met haaienvinnen. Weet je dat ze haaienvinnen van de haaien eraf snijden als ze nog leven? Dat is toch gruwelijk?