Ko Kut by Pim

2 mei 2019 - Ko Kut, Thailand

We zijn met de boot naar het eiland Koh Kut gevaren. We sliepen er in het huis van Gumm: Gumm’s Lonely Club. Het is heel leuk, staat op palen in het water en ligt in de mangrove. Met de kayak ben je op enkele minuutjes aan het strand. Gumm is een kunstenaar en hij heeft zelfs een tekening gemaakt voor ons. Hij is ook een goede kok en heeft een eigen sausje gemaakt: Gummsaus, heel lekker bij ei en komkommers. Gumm vindt ons heel leuk. In zijn huisje is er altijd leuke muziek en er zijn veel verborgen hoekjes, terrasjes met hangmatten en kleine kunstwerkjes. Er woont ook een poes die Tayphoon heet. Gedurende enkele daagjes logeerde er ook een meisje uit Nederland en ze heette Melanie. Ze werd onze vriendin.

Ons strand is heel mooi met veel palmbomen, wit poederzand en mooie blauwe zee. Maar als je over de rotsen en een paadje door de jungle naar een andere baai stapt, is er nog een mooier strand: Neverland. Daar staat een trampoline en je kan er goed snorkelen. Onder water zie je er mooi gekleurde vissen met baby’s, koralen, zee-egels, ‘apehersenen’, zeekomkommers, krabben en garnalen. Vandaag hebben we zelfs een zeeannemoon gered en terug naar het water gebracht. Verder hebben we ook al aapjes gezien, een visarend en een mooie rode ijsvogel. Onze buurman werd ‘s nachts zelfs bijna gewurgd door een python die zich rond zijn been aan het kronkelen was terwijl hij sliep. De honden blaften luid en de buurman schrok zich dood. Hij heeft de slang gedood en opgegeten. Lekker met look en peper zegt Gumm!

De hotelletjes op dit eiland hebben grappige namen: Peter Pan, Tinkerbell, Wendy the Pool, Neverland enzo... Maar het beste is toch Gumms Lonely Club. Ik heb hier 5 dagen in mijn bloot lijfje rondgelopen met enkel een broekje en een zelfgemaakte ketting van parels en schelpjes aan. Daarom noemde Gumm me Mowgli. Grappig, want ook Charlotte noemt me soms Mowgli.

Morgen vertrekken we terug met de boot. Nog 4 daagjes in Bangkok en dan vliegen we naar Indonesië.

PS vers van de pers: net zelf nog een python tegengekomen onderweg. 2,5 meter, een 'kleintje' volgens Gumm.

1. Ine Herten:
    Wauw Pim! Klinkt als een echt Neverland. Nog veel plezier, Mowgli 😘
  2. Vake:
    2 mei 2019
    Amaai, jullie ontdekken nogal prachtige dingen!
  3. Marleen:
    2 mei 2019
    Wauw, weer een hele serie mooie foto's erbij en opnieuw een ervaring rijker !
    Jullie zaten precies op een onbewoond eiland ! Lekker relax !
  4. Mieke:
    3 mei 2019
    Wauw!! Ziet er geweldig ontspannen uit!
    Blijven genieten 😉👍☀️🍸
  5. Oma Anja en opa Fons:
    5 mei 2019
    Het lijkt er zalig... behalve de slangen dan!